Daniel Knorr’un ikonik eserleri Dubai’de

Surfaced isimli serginin açılışını sanatçı Daniel Knorr’un katılımıyla gerçekleşti. Bükreş doğumlu olan, Berlin ve Hong Kong’da yaşayan Knorr, 2005 yılında Venedik Bienali’nde Romanya’yı temsil etti, 2017’de Documenta’ya katıldı. 2019 yılında Art Basel Miami’de Laundry isimli araba yıkama enstalasyonu ile geniş kitlelere ulaştı.

Laundry yerleştirmesi dışında uçak pistlerinde oluşan çukurlara yaptığı dökümler ve duman kullanarak yaptığı mekâna özel işleri ile dikkat çeken sanatçı, kullanımlarıyla politik ve teorik içerikler hakkında tartışmaları da tetikliyor. Boşluk kavramı, simgeleme ve hayal dünyası ile yakından ilgilenen Knorr metinleri, heykelleri, grafik işleri ve performansları tartışmalar yaratan bir üsluba sahip.

Sevil Dolmaci Dubai’de sergilenen Surfaced sergisinde, sanatçının hem ikonik araba çalışmaları hem de farklı malzemeler üzerinde gestural (ani/spontan hareketlerle) olarak yakaladığı farklı yüzeyleri deneylediği işleri yer alıyor. Knorr, sergide izleyiciyi bir düşünce, bir fikir ya da sadece jest gibi, bir yaratımın ilk anını yani yüzeyin ortaya çıkışını deneyimlemeye davet ediyor.

Sanatçı ‘Sergi hazırlığı, özel ve kamusal alana yerleştirilen çeşitli sanat eserlerinin yüzeye çıktığı bir dönem gibidir. Yüzeyde olmak, izleyiciyle temas halinde olmak duygusal bir andır. Eserler, zamanın etkisinde kaldıktan sonra yeniden yüzeyle aynı hizaya gelme anını yansıtıyor. Ortaya çıkan işler, yağmur yağdığında, yollarda ya da çevrede su birikintisi şeklinde oluşan, kaybolan hacmi temsil ediyor’ sözleriyle sergi sürecini ifade ediyor. Dubai sergisinin ziyaretçileri, sanatçının tanımladığı bu anlara tanıklık ediyor.

Sergi 26 Ocak 2024’e kadar devam ediyor.

KNORR kimdir?

Daniel Knorr (d.1968 Bükreş) Münih Güzel Sanatlar Akademisinde eğitim gördü. Boşluk kavramı, simgeleme ve hayal dünyası ile yakından ilgilenen Knorr’un metinleri, heykelleri, grafik işleri ve performansları tartışmalar yaratan bir üsluba sahip Daniel Knorr’un kavramsal, katılımcı yaklaşımları tarihsel, sosyopolitik, ekonomik ve biyopolitik olguları sürekli olarak sanat bağlamında tartışmaya açıyor.

2017’deki 14. Documenta sırasında, Daniel Knorr’un çalışması ‘Sona Erme Hareketi’ ile, 163 gün, günde 10 saat boyunca sanatseverler Zwehrenturm’dan Kassel üzerinde beyaz dumanın yükselmesine tanıklık etti. 2005 Venedik Bienali’nde, Avrupa Gribi çalışmasıyla Romanya pavyonu için tartışmalı bir katkı yarattı.

Odatv.com

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir